Szkolenia Lider
Wypadek z w pracy
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998 roku w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania ( Dz. U. Nr 115 poz. 744 z późniejszymi zmianami).
- KP Dział Dziesiąty, Rozdział VII
W razie wypadku przy pracy pracodawca jest zobowiązany!
- podjąć działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie,
- zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobie poszkodowanej,
- zabezpieczyć miejsca wypadku,
- ustalić okoliczności i przyczyny wypadku,
- sporządzić wymaganą dokumentację powypadkowa,
- zastosować środki profilaktyczne zapobiegające podobnym wypadkom.
PRACODAWCO PAMIĘTAJ !
na sporządzenie i skompletowanie dokumentacji powypadkowej masz tylko 14 dni od chwili zgłoszenia wypadku przez poszkodowanego.
Dokumentację powypadkową należy przechowywać przez 10 lat.